niedziela, 8 czerwca 2014

Masa cukrowa I









Torty w domu robię od zawsze, ale nigdy nie pokusiłam się, żeby pokryć je masą cukrową, chociaż zawsze się nimi zachwycałam. Pierwszą masę, którą zrobiłam, zapewne była dobra, ale ją wyrzuciłam do kosza. Źle ją "wygniotłam" i była zbyt twarda i po prostu mi się porwała a że czasami jestem zbyt impulsywna:) to wylądowała w śmietniku. Drugie podejście obiecałam sobie na Dzień Mamy i nie wiem czy to z miłości czy dlatego, że moja desperacja sięgała granic, wyszła rewelacyjna i jeszcze udało mi się idealnie pokryć tort jak na pierwszy raz to rewelka. Ale o tym w osobnym poście.


Składniki:

- 450 g cukru
- 18 g masła
- 6 g żelatyny
- 30 ml wody
- 50 g glukozy

Przygotowanie:

 Do rondelka wlać wodę, dodać żelatynę, wymieszać (ja lekko potrząsnęłam garnkiem), odstawić na 10 minut. Po tym czasie dodać masło, glukozę, podgrzać do momentu rozpuszczenia składników. NIE DOPROWADZIĆ DO ZAGOTOWANIA! Jeżeli tak się zdarzy to niestety zaczynamy wszystko od początku.
Do miski wsypać cukier puder, dodać masę z rondelka, najpierw wymieszać łyżką, następnie wyrobić dłonią w misce. Gdy cukier połączy się z masą wyłożyć masę na blat i wyrobić ręką, aż powstanie jednolita masa, zupełnie jak plastelina. Jeżeli w danym momencie nic nie robimy z masą, to szczelnie owijamy ją w folię. Gdy chcemy ją rozwałkować, najlepiej podsypać blat mąką ziemniaczaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz