sobota, 4 kwietnia 2015

Babka z niespodzianką




Nie miałam w planach kolejnego wypieku, ale ta babka mnie zachwyciła, więc nie pozostało nic innego, jak zakasać rękawy :) i ją zrobić. Przepis wynalazłam na Moje Wypieki.



Składniki:


Babka kakaowa:


- 200 g masła lub margaryny
- 200 g drobnego cukru
- 4 jajka
- 250 g mąki pszennej
- 50 g kakao
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki mleka


Babka waniliowa:


- 200 g masła lub margaryny
- 200 drobnego cukru
- 4 jajka
- 250 g mąki pszennej
- 50 g mąki ziemniaczanej
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
- 2 łyżki mleka

Lukier:


- 1 szkl. cukru pudru
- 3 łyżki wrzątku lub soku z cytryny


Przygotowanie:


Babka kakaowa - masło wraz z cukrem zmiksować lub utrzeć na puszystą masę. Dodawać po jednym jajku, nadal miksując lub ucierać. Mąkę przesiać wraz z kakao i proszkiem do pieczenia, dodać do masy. Wymieszać. Dodać mleko i ponownie wszystko razem wymieszać.
Formę keksową wysmarować masłem i oprószyć mąką. Wypełnić ciastem, wyrównać. Piec w temperaturze 160 stopni przez 40 - 50 minut.  Po upieczeniu, wystudzić chwilę w blaszce, później wyjąć i studzić na kratce. Gdy babka już wystygnie pokroić na kromki. W każdej wyciąć kształt zajączka.
Babka waniliowa - ucieramy ją identycznie jak babkę kakaową. Formę wysmarować masłem i oprószyć mąką, na dno wyłożyć cienką warstwę ciasta waniliowego, wyrównać. Poukładać zajączki, lekko docisnąć do ciasta. Delikatnie wyłożyć resztę ciasta, całkowicie przykryć zajączki. Piec przez 40 - 50 minut w temperaturze 160 stopni. Wyjąć i przestudzić babkę na kratce.
Cukier puder zalać wrzątkiem lub sokiem z cytryny, rozetrzeć i polukrować babkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz