niedziela, 5 października 2014

Kudłacze





Z różnymi nazwami się spotkałam - lamingtony, kudłacze, kostka kokosowa..... Zawsze robiłam kostkę biszkoptową z miodem, ale tym razem skorzystałam z przepisu z mojego ulubionego bloga Moje Wypieki . Zaintrygowały mnie wpisy pod przepisem, nie wszystkim wyszło ciasto, więc musiałam sprawdzić. Wyszły rewelacyjne, nie raz jeszcze skorzystam z tego przepisu.


Składniki na ciasto:


- 250 g masła
- 3/4 szkl. cukru
- 1 szkl. gęstej śmietany 18%
- 16 g cukru waniliowego
- 2 i 1/2 szkl. mąki pszennej
- 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 jajka
- 2 żółtka

Składniki na polewę:


- 125 g masła
- 1 szkl. gęstej śmietany 18%
- 10 łyżek cukru
- 3-4 łyżki kakao

Ponadto:

- 300 g wiórków kokosowych

Przygotowanie:


Ciasto: masło, cukier, śmietanę i cukier waniliowy zagotować do momentu roztopienia masła, wystudzić.
Jajka i żółtka dodać do wystudzonej masy, zmiksować. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, wymieszać drewnianą łyżką. Blaszkę o wymiarach 32x22 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać na nią ciasto. Piec ok 30-40 minut w temp. 170 stopni.
Ciasto wystudzić, pokroić na prostokąty.

Polewa: wszystkie składniki polewy zagotować, do dokładnego rozpuszczenia masła, poczekać aż polewa trochę wystygnie a przy okazji zgęstnieje.
Wiórki wysypać na talerzyk, każdą kostkę nadziewać na widelec i dokładnie namaczać w polewie, następnie obtaczać w wiórkach. Odkładać na talerz, zaczekać, aż polewa zastygnie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz