niedziela, 28 grudnia 2014

Tort kakaowo - śmietanowy






Oto mój świąteczno - urodzinowy tort. Urodziny przypadają mi w Pierwszy Dzień Świąt, więc pomimo natłoku zajęć, jeszcze muszę się pobawić z tortem, nie zawsze jest pięknie udekorowany, ale smaczny zawsze. Zresztą rodzinka nawet sobie nie wyobraża, aby tego dnia tortu nie było a na łatwiznę mi raczej nie pozwalają, więc cukiernia odpada, muszę robić sama, ale robię to z wielką przyjemnością.


Składniki:

Biszkopt - z tego przepisu

Masa:


- 500 ml śmietany 30 %
- 1 serek mascarpone 250 g
- 1 biała czekolada roztopiona w kąpieli wodnej

Polewa kakaowa z żelatyną:


- 4 łyżki cukru
- 2 łyżki kwaśnej śmietany
- 3 łyżki kakao
- 60 g masła
- 1 łyżeczka żelatyny

Poza tym:


- słoik kompotu z wiśni
- czekolada starta do boków, wiórki, śliwka w czekoladzie
- cytryna
- pół tabliczki mlecznej startej czekolady

Przygotowanie:


Biszkopt zrobić wg przepisu, ja zazwyczaj robię dzień wcześniej, aby dobrze się kroił. Przekroić na 3 blaty. Zawsze nasączam blaty, w zasadzie to jest prawie zawsze woda z cukrem i cytryną. Tym razem odlałam trochę kompotu, wycisnęłam trochę cytryny i tym polałam blaty.
Masa - ubić krótko śmietanę, cały czas miksując dodać serek mascarpone. Można dodać 2-3 łyżki cukru pudru. Na koniec dodać roztopioną czekoladę, krótko zmiksować.
Trochę kremu zostawić na boki tortu. Na pierwszy blat wyłożyć wiśnie odsączone z kompotu na to rozsmarować część kremu. Przyłożyć blatem, nasączyć go, znowu wyłożyć krem wymieszany ze startą czekoladą. Przykrywamy trzecim blatem. Pozostawionym kremem posmarować boki toru, obłożyć boki startą czekoladą wymieszaną z wiórkami kokosowymi, lekko docisnąć.
Polewa - żelatynę zalać niewielką ilością gorącej wody, wymieszać do rozpuszczenia. Resztę składników zagotować, dodać żelatynę do reszty masy. Wymieszać dobrze i przestudzić. Gdy zacznie gęstnieć delikatnie polewamy tort. Na górę ułożyć dekorację z wiśni, natomiast boki zrobiłam z pokrojonej na mniejsze kawałki śliwki w czekoladzie.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz