czwartek, 4 grudnia 2014

Kajzerki



Chrupiąca skórka, miękki miąższ mmm, smaczne. Niestety zdjęcie robione wieczorem, no i efekt widać :(. Polecam, bo są bardzo dobre, znalazłam je tu.


Składniki:


- 350 - 400 g mąki pszennej
- 60 g mąki ziemniaczanej
- 20 g cukru
- 1 1/2 łyżeczki cukru
- 1 jajko
- 230 ml mleka
- 30 g świeżych drożdży (dałam 23 g)
- 40 g roztopionego masła

- 1 jajko
- 1 łyżka śmietany

Przygotowanie:


Wymieszać obie mąki z cukrem i solą. Mleko podgrzać, rozpuścić w nim drożdże. Do mąki dodać jajko, wlać mleko z drożdżami, rozmieszać. Ciasto było bardzo luźne więc dodałam więcej mąki, w przepisie było 350 g. Po wymieszaniu ciasta dodać tłuszcz. Ciasto jest troszeczkę luźniejsze, ale nie powinniśmy się tym przejmować. Z ciasta uformować kulę, posmarować ją delikatnie olejem lub dodatkowo roztopionym masłem. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na godzinę. Wyrośnięte ciasto podzielić na 10 kawałków u mnie to był każdy po 78 g. Z każdego kawałka uformować wałek ok 30 cm. W przepisie jest, aby zrobić podwójną pętelkę trzymając koniec wałka, zawijając oba końce pod spód. Bułeczki ułożyć na blasze, odstawić na 30 minut, ładnie się napuszą. Przed włożeniem do piekarnika posmarować jajkiem wymieszanym ze śmietaną.Posypać sezamem lub makiem. Piec 20 minut w 200 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz