niedziela, 30 listopada 2014

Venus




Bardzo smaczne, orzeźwiające ciasto, pianka niesamowita, szybkie i dobre.


Biszkopt:


- 1/2 szkl. mąki pszennej
- 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
- 1 szkl. cukru pudru
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 6 jajek


Masa piankowa:


- 25 dkg sera białego
- 2 galaretki cytrynowe (użyłam agrestowe)
- 500 ml śmietany 30%
- 1 śnieżka na mleko
- 10 dkg margaryny
- 10 dkg wiórków kokosowych
- 2 łyżki cukru pudru
- mały słoiczek dżemu dowolny (ja użyłam jagodowego)

Przygotowanie:


Biszkopt. Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, do ubitej dodać stopniowo cukier puder, następnie dodać po jednym żółtku i krótko zmiksować. Dodać przesiane mąki oraz proszek do pieczenia, delikatnie wymieszać. Piec w 180 stopniach przez około 30-40 minut. Ostudzić i przekroić na pół.
Masa piankowa. 2 galaretki rozpuścić w 1/2 litra wody, jak zaczną tężeć podzielić na dwie części. Twaróg utrzeć lub zmielić, jedną część galaretki dodać do sera, wymieszać. Żeby nie było grudek przesiałam jeszcze przez sitko. Śmietanę ubić z 2 łyżkami cukru pudru i śnieżką, pomału dodać drugą część galaretki, cały czas miksując. Masy twarogową i ze śmietany wymieszać.
W rondelku roztopić margarynę i wsypać do niej kokos. Smażyć do momentu uzyskania złotego koloru, mieszać.
Biszkopt można naponczować, przełożenie - biszkopt - masa - biszkopt - dżem - posypka kokosowa.
Ciasto trzeba wstawić do lodówki.
Przepis znalazłam tu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz