niedziela, 27 grudnia 2020

Przyprawa do piernika



 


Wprawdzie jest już po świętach, ale ta przyprawa nie tylko może być użyta do piernika, pierniczków, ale np. do grzańca lub likieru piernikowego, który mam zamiar zrobić w najbliższym czasie.
Można do tego użyć młynka do kawy lub robota kuchennego, ja to zrobiłam w moździerzu.
Oczywiście można użyć już gotowych mieszanek, je tylko wymieszać, ale jest to nieporównywalne, zapach unosi się dłuuugi czas.
Z podanych składników wychodzi niecała szklanka przyprawy ( ja zrobiłam z połowy składników).
Przyprawę można przechowywać w zakręconym szczelnie słoiczku w suchym miejscu.


Składniki:


- 36 g kory cynamonu
- 10 g goździków
- 6 g imbiru ( użyłam mielonego )
- 4 g kardamonu
- 4 g gałki muszkatołowej
- 4 g ziela angielskiego
- 2 g anyżu
- 2 g kolendry

Wykonanie:


Wszystkie składniki dokładnie zmielić albo utłuc w moździerzu. Przyprawę można przesiać przesiać przez sitko, bo mogą zdarzyć się malutkie kawałeczki nie zmielonych przypraw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz