piątek, 6 lutego 2015

Torty powlekane masą cukrową



Dziś luźny wątek, na temat moich tortów powlekanych masą cukrową. Nie będę zapisywać jak to robię, ponieważ w zasadzie z biszkoptów korzystam dwóch zamieszczonych na blogu ( zwykły i kakaowy ), a z masami na razie ekperymentuje i do tej pory sprawdziły się trzy, więc moja rodzinka stwierdziła, że mam je robić. Torty w zasadzie robię od kilku lat, zawsze były kupowane w cukierni, ale kupiłam strasznie suchy i w smaku ohydny, więc stwierdziłam, że to jest ostatni zakupiony gdziekolwiek, od dziś robię sama!!! I tak też się stało. Prenumeruję "Dekoracje ciast", więc tym bardziej mam w domu tylek, różnych ciekawych gadżetów, foremek, tylko jak się okazuje jak już zabieram się za tort, to zawsze goni mnie czas, ale kiedyś tak się zorganizuję, że zrobię mistrzowski :) . Póki co ........ masa cukrowa. Strasznie się jej bałam, robiłam kilka podejść i zawsze trafiała do śmieci, ale jestem osobą zawziętą, więc nie poprzestałam na tym :) i próbowałam dalej. Do tej pory zrobiłam 3 torty, wolę tradycyjne, ale te wyglądają uroczo. Pracując z masą cukrową faktycznie jak ktoś nie ma wprawy, trzeba być bardzo cierpliwym, ale jak to się mówi: " dla chcącego nic trudnego"........ powiedzmy :) Ważna sprawa.... przed nałożeniem masy cukrowej trzeba zawsze posmarować tort masą maślaną, bo w kontakcie np. z bitą śmietaną, masa się rozpuszcza. Poniżej zdjęcia moich tortów cukrowych.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz