środa, 6 sierpnia 2014

Dżem z jagód









Troszkę zaległy wpis...... w tym roku jest mi przykro, że przegapiłam jagody a mam gdzie je zbierać. Fakt, że po pracy to oczywiście mi się nie chciało jechać je zbierać, ale to chyba logiczne, a gdy miałam urlop to najpierw zaprawiałam wiśnie i czarną porzeczkę, później wyjechałam nad morze a gdy wróciłam to mój syn miał urodziny i okazało się, że pierwszy raz musiałam kupić kilogram jagód, żeby chociaż było 5 słoiczków, na dodatek poszłam na łatwiznę i zrobiłam z konfiturexem - zgroza:)


Składniki:

- 1 kg jagód
- około pół kg cukru (dałam troszkę mniej)
- konfiturex 2:1

Przygotowanie:


W zasadzie dżem jest gotowy w parę chwil. Postępujemy jak zaleca producent konfiturexu. Owoce wsypałam do garnka, lekko rozdrobniłam widelcem, wymieszać je z konfiturexem i zagotować, ciągle mieszając. Do gotujących owoców wsypać 1/2 kg cukru i całość gotować jeszcze 1 minutę. Gorący dżem nalewać do wyparzonych słoików i zamknąć. Układać do góry dnem. Ja zawsze jeszcze pasteryzuję, aby mieć pewność, że nie zdarzy się żadna przykra niespodzianka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz