niedziela, 19 września 2021

Herbata z szyszek chmielu

 


Mam mnóstwo postów, do napisania, ale nie wiem co się zadziało - brak weny, czasu? Będę szczera - lenistwo :) Obiecałam sobie poprawę, ale nie wiem czy wytrwam w postanowieniu, bo mam w planach kilka rzeczy do zrobienia a doba ma tylko 24 h.
Skąd pomysł na herbatkę z chmielu? Wczoraj byłam z moim połówkiem na rybach i miałam w zamyśle nazbierać czarnego bzu, co też uczyniłam. Obok czarnego bzu rósł chmiel, jakież było moje zdziwienie, gdyż nie zdawałam sobie sprawy, że dziki chmiel rośnie tak "pospolicie". Zaraz w ruch poszło google, no i wyczytałam, że taki dziki również się nadaje do zaparzania, a że mam problemy z bezsennością to zbyt długo się nie zastanawiałam, no i nazbierałam pół reklamówki.
Problem powstał jak przyniosłam te dobrodziejstwa natury do domu, bo szyszki chmielowe trzeba ususzyć, nie mam cierpliwości, aby pilnować je w piekarniku, więc znalazł się pretekst do zakupienia suszarki do grzybów.
A teraz garść faktów odnośnie właściwości herbaty z chmielu:
Chmiel ma bardzo silne właściwości antyoksydacyjne, ma działanie antybakteryjne, przciwgrzybicze oraz zwalcza wirusy. Działa również przeciwnowotworowo.
Picie herbaty chmielowej ułatwia trawienie, dzięki wyciągowi z tej rośliny dochodzi do wydzielania śliny oraz soku żołądkowego. Dobrze jest pić taką herbatkę mając wzdęcia, niedokwaśność czy nieżyt przewodu pokarmowego; działa moczopędnie. Napar także łagodzi objawy klimakterium, gdyż zawiera fitoestrogeny, no i uspokaja. Ma silne działanie uspokajające i nasenne.

Składniki:


- parę szyszek chmielu ( ususzone )
- opcjonalnie miód, chociaż zalecane jest picie saute - herbata jest dosyć gorzka

Wykonanie:


Wyszukałam dwa sposoby parzenia herbatki:
1 sposób - 4-5 szyszek zalać wodą o temp. 90 stopni, przykryć i zaparzać około 8-10 minut, przecedzić.
2 sposób - łyżkę szyszek zalać wodą ( 250 ml ), doprowadzić do wrzenia i pogotować przez 2-3 minuty, zestawić z ognia i poczekać 10-15 minut do naciągnięcia naparu, posłodzić miodem.
Najlepiej herbatę pić przed posiłkiem lub przed snem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz