wtorek, 31 marca 2020

Proste ciasto z jabłkami




Bardzo szybkie, proste i smaczne ciasto z jabłkami. Można naturalnie oblać ciasto polewą z białej czekolady z dodatkiem cynamonu lub lukrem, ale moje ciasto rozeszło się prawie błyskawicznie, jeszcze lekko ciepłe do popołudniowej kawy :)

Składniki:


- 1 i 1/3 szkl. mąki pszennej
- 3/4 szkl. cukru ( użyłam brązowego)
- 1 płaska łyżeczka sody
- 1 łyżeczka cynamonu ( dałam oczywiście więcej prawie 2 :) )
- 2/3 szkl. oleju
- 2 duże jajka
- 2 większe jabłka pokrojone w drobną kostkę.

Wykonanie:


Do miski przesiać mąkę, sodę i cynamon, dodać cukier, wymieszać. Do drugiej miski wbić jajka, dodać olej, wymieszać do połączenia składników.
Do miski z suchymi składnikami wlać mokre, dodać jabłka i bardzo krótko wymieszać tylko do zwilgotnienia składników.
Ciasto przełożyć do keksówki - ja użyłam jednorazowej, wyrównać ciasto i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec około 50-60 minut, do tzw. suchego patyczka.
Po wyjęciu z piekarnika odstawić na kratkę do ostygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz