niedziela, 5 kwietnia 2015

Kajmak - masa krówkowa




Niebiańska, smaczna, zupełnie smakuje jak ta z puszki, nawet i lepiej, bo swoja własna. Minusem jest to, że długo się oczekuje, ale specjalnie nad nią nie stałam, od czasu do czasu wystarczy zamieszać. Zrobiłam ją specjalnie, na mazurka, nie byłam pewna tego przepisu, więc w razie co :) miałam puszkę sklepowej. Nigdy już nie kupię, tego jestem pewna, wolę poświęcić troszkę czasu, bo warto.
Przepis wyszperany na stronie Twoje&Moje


Składniki:


- 500 ml mleka 3,2 %
- 250 ml śmietanki 30 %
- 2 szkl. cukru
- 4 łyżki masła

opcjonalnie : czekolada ( 100 g ), kakao ( 2 łyżki), lub orzechy


Przygotowanie:


W garnku o grubym dnie wymieszać mleko, śmietankę i cukier, podgrzewać do momentu rozpuszczenia cukru, gdy zacznie wrzeć zmniejszyć maksymalnie płomień i gotować, od czasu do czasu mieszać. Podobno nie można doprowadzić do pojawienia się piany, hmmm no nie wiem, ale myślę, że nie da się tego uniknąć. Od czasu do czasu ściągnęłam pianę. Gotować około 3-4 godzin. Jest bardzo zauważalne, jak masa ładnie zmienia kolor. Dobra jest już masa, kiedy kropla upuszczona na talerzyk zastyga. Gdy uznamy, że masa jest już odpowiednia wyłączyć ogień. Teraz można dodać dodatki. Do lekko przestudzonej masy dodać masło i utrzeć na gładki krem.
Przechowywać w lodówce w zamkniętym słoiku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz