niedziela, 8 czerwca 2014

Jogurt naturalny









Szczerze powiem, że bardzo sceptycznie podchodziłam do tego przepisu - jogurt naturalny w warunkach domowych hmm nie ma takiej opcji, żeby się udał. A jednak :) Przeczytałam mnóstwo przepisów, porad i w zasadzie im więcej czytałam, tym większy miałam mętlik w głowie. Wybrałam jeden z prostszych z moimi modyfikacjami. No cóż - jogurt wyszedł smaczny, gęsty i taki naturalny:)


Składniki:

- 1 l mleka pasteryzowanego 3,2%
- 1 jogurt naturalny 150 ml z żywymi kulturami bakterii

 W przepisie było również opcjonalnie mleko w proszku, aby zagęścić jogurt, ale jak dla mnie jogurt wyszedł bardzo gęsty.

Przygotowanie:


Mleko trzeba podgrzać do temperatury 45 stopni, gdy nie masz termometru  (ja również nie posiadam), mleko wtedy będzie miało odpowiednią temperaturę, gdy włożysz do niego palec i poczujesz ciepło, ale nie na tyle aby się sparzyć.
Do ciepłego mleka dodaj jogurt koniecznie w temperaturze pokojowej i chwilkę podgrzej, aby wyrównała się temperatura. Chwilkę to mam na myśli minutę do dwóch.
Po wlaniu jogurtu do mleka, rozgnieść w dłoniach jogurt, aby nie miał później grudek.
Przelać mleko do dwóch słoików i szczelnie zamknąć wieczka.
Owinęłam słoiki ręcznikiem frotowym i włożyłam słoiki do mikrofali - wyłączonej!!
Jogurt robiłam późnym wieczorem, więc w mikrofali był do następnego dnia do około 12.
Po tym czasie dla mnie konsystencja była idealna, przełożyć do lodówki. Następnym razem robiąc jogurt, można dodać swój własny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz